• Differences between current version and predecessor to the previous major change of Hveteintoleranse.

    Other diffs: Previous Revision, Previous Author

    Newer page: version 3 Last edited on March 18, 2017 by hege
    Older page: version 2 Last edited on July 1, 2007 by hege Revert
    @@ -1,5 +1,6 @@
     !!Hveteintoleranse: 
    +  
     Hvis du ikke har cøliaki, men føler deg bedre ved Ã¥ unngÃ¥ melprodukter kan det være hveten men ikke gluten du reagerer pÃ¥. Dette betyr at du ikke trenger unngÃ¥ bygg og rug eller i mange tilfeller spelt. Spelt har, i motsetning til andre kornsorter, like gode bakeegenskaper som hvete. 
      
     Tips for en hvetefri diett: 
      

    current version

    Hveteintoleranse:

    Hvis du ikke har cøliaki, men føler deg bedre ved å unngå melprodukter kan det være hveten men ikke gluten du reagerer på. Dette betyr at du ikke trenger unngå bygg og rug eller i mange tilfeller spelt. Spelt har, i motsetning til andre kornsorter, like gode bakeegenskaper som hvete.

    Tips for en hvetefri diett
    1. Semule kommer fra hvete og feks pasta lages av semule
    2. Bulgur, couscos og mange ølsorter lages av hvete.
    3. Sprit laget av korn men blir hvetefritt etter brenning.
    4. Bokhvete kan brukes
    5. Andre alternativer er: Ris, mais, bygg, rug, havre, hirse, poteter, soya, arrowrot, sago, tapioca.
    6. Spelt som er en gammel hveteart, kan tåles av folk med hveteintoleranse.
    7. Gjær kan forsterke matintoleranser. Surdeigsbrød er mer skånsomme for tarmene.

    Hvetefri diett

Warning: "Declaration of HtmlUnifiedDiffFormatter::lines($lines, $class, $prefix = false, $elem = false) should be compatible with DiffFormatter::lines($lines, $prefix = ' ')"